1. Údaje o prevádzkovateľovi www.povazskyolej.sk ďalej len „predávajúci“.
    1.1 Predávajúcim je spoločnosť Považský olej, s.r.o., J. Kráľa 1122/75, 020 01 Púchov, ktorá je zapísaná v Obchodnom
    registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel : Sro , Vložka číslo : 32016/R, IČO: 48302741 , DIČ: 2120153266, IČ DPH:
    SK2120153266 podľa §4 tel. +421 911 603 514, e-mail: info@povazskyolej.sk (ďalej len „predávajúci“).
    1.2 Adresa pre osobné odbery, reklamácie a vrátenie tovaru a iné: ul. J. Kráľa 1122/75, 020 01 Púchov
    1.3 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s
    úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka. ponúka.
    1.4 Používaním web-stránok internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s
    týmito Obchodnými podmienkami.
    1.5 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
  2. Cena tovaru
    2.1 Predávajúci je platcom DPH.
    2.2 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané s platnou sadzbou
    2.3 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci
    vyberie. Balné je zahrnuté v cene dopravy.
  3. Objednávka tovaru
    3.1 Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:
    a) prostredníctvom nákupného košíka na www.povazskyolej.sk,
    b) zaslaním e-mailu s uvedením požadovaného tovaru na objednavky@povazskyolej.sk
    3.2 Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o
    prijatí objednávky. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil
    svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
    alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
    priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri
    predaji tovaru“). Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie
    ohľadom Vašej objednávky.
    3.3 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.
    3.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.
    3.5 Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 24 od objednania tovaru bez udania dôvodu. Kupujúci
    môže objednávku zrušiť v Zákazníckej sekcii na web-stránke predávajúceho, telefonicky alebo e-mailom. Po overení
    splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo
    telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet
    kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú.
    3.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto
    prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie,
    ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s
    kupujúcim (chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, …).
    3.7 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje , že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné
    povinnosti podľa ustanovenia § 3 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
    na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o
    zmene a doplnení niektorých zákonov.
  4. Platobné a dodacie podmienky
    4.1 Platiť za tovar môže kupujúci na dobierku alebo prevodom na účet predávajúceho na základe proforma
    (zálohovej) faktúry. Na základe odoslanej objednávky vystaví predávajúci proforma (zálohovú) faktúru, ktorú pošle
    spolu s potvrdením objednávky e-mailom. Túto platbu môže kupujúci uskutočniť nasledovne:
    a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
    b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho,

    c) platobným systémom Card Pay a VÚB Pay
    4.2 Platba je možná v mene EUR.
    4.3 Tovar štandardne dodávame len v rámci Slovenskej republiky. Tovar do ostatných štátov EU odošle predávajúci
    len po dohode s kupujúcim. Cena za dopravu mimo územia SR bude kupujúcemu oznámená e-mailom ešte pred
    odoslaním objednaného tovaru.
    4.4 Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.
    4.5 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov do 3 pracovných dní od potvrdenia
    objednávky, maximálna doba dodania je 14 dní alebo po dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. O predĺženej dodacej
    lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky telefonicky/emailom.
    Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s
    bodom 3.5 týchto Obchodných podmienok.
    4.6 O odoslaní/expedovaní tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom.
    4.7 Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru v rámci Slovenkej republiky spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z
    ponúkaných možností v objednávke:
    a) kuriérskou službou,
    b) Slovenskou poštou.
    c) osobný odber – po dohode s predávajúcim
    4.8 Cena za dopravu tovaru na určené miesto je nasledovná:
    a) dodanie kuriérskou službou GLS pri objednávke tovaru do 50 € je 4,50 €
    b) dodanie kuriérskou službou pri objednávke tovaru nad 50 € je zdarma
    c) dodanie Slovenskou poštou na dobierku pri objednávke tovaru do 50 € je 3,60 €
    d) dodanie Slovenskou poštou na dobierku pri objednávke tovaru nad 50 € je zdarma
    e) osobné prevzatie v mieste pre osobné odbery predávajúceho je bez poplatku
    4.9 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru
    na určené miesto.
    4.10 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať
    neporušenosť zásielky a v prípade poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa. Kupujúci aj predávajúci sa takto
    vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú reklamáciu tovaru.
    4.11 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad). Faktúra slúži zároveň ako dodací list.
    Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný list ak to vyžaduje povaha tovaru.
    4.12 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom
    okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
    tovaru, alebo ak sa:
    a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
    prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
    posledného dielu alebo posledného kusu,
    c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
    4.13 V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že predávajúci bude mať nedostatok tovaru skladom a tak objednaný
    tovar môže kupujúcemu dodať postupne v niekoľkých balíkoch, pričom poštovné a balné platí kupujúci ako za jeden
    balík.

  5. Odstúpenie od zmluvy. Vrátenie tovaru
    5.1 Kupujúci je v súlade so zákonom 102/2014 § 7 ods. 1, oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od vybavenej
    objednávky (podľa zákona "od kúpnej zmluvy", ak už kupujúci prevzal tovar) do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
    5.2 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 u predávajúceho v listinnej podobe alebo
    v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na
    odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu
    odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od
    zmluvy, ktorý predávajúci zverejňuje na web-stránke https://www.povazskyolej.sk/wp-content/uploads/2020/05/odstupenie-od-zmluvy.pdf

    5.3 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu alebo ho
    odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
    5.4 Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy
    vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na
    dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. uvedené v
    odsekoch 5.5 a 5.6 a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu
    služby.
    5.5 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
    doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie
    rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia
    ponúkaný predávajúcim.
    5.6 Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej
    predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil
    povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i).
    5.7 Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 5.4 pred tým, ako mu je tovar doručený
    alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
    5.8 Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
    Tu môžete ešte pridať bod 5.7 podľa potreby Vášho e-shopu
    5.9 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
    a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo
    tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    b) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z
    hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

  6. Reklamácie a záručné podmienky
    6.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a
    príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
    6.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24 mesiacov s výnimkami
    stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení
    (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný
    list, ale zákazník ho stratil.
    6.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním, mechanické poškodenia
    výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode
    na používanie, zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním
    tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
    bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo zodpovednosti sú taktiež vyňaté chyby
    alebo poškodenia výrobku, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
    6.4 Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie
    súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu!
    6.5 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry,
    prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis chyby vo formulári, ktorý
    poskytuje predávajúci na stiahnutie na https://www.povazskyolej.sk/wp-content/uploads/2020/05/vymenny-reklamacny-formular.pdf
    6.6 V prípade reklamácie predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré
    boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou dáta sám zálohovať.
    6.7 Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu
    doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od
    zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná
    doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru
    za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..
    6.8 POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:

    6.8.1 Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na adresu predávajúceho
    uvedenú v bode 1 spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom chyby výrobku.
    6.8.2 V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná kupujúci tak, aby bol
    tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého
    tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.
    6.9 V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady
    spojene s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť
    zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na
    vyslovenú žiadosť kupujúceho hradí kupujúci.
    6.10 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene alebo zamietnutí
    reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
    6.11 Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva,
    že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci
    na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo
    podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
    alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na
    alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská
    32, 827 99 Bratislava 27, http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
    subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je
    dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho
    riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len
    ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho sporu
    využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke
    https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Kupujúci pri predkladaní
    podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na
    určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov on-line. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu
    svojej sťažnosti.

  7. Ochrana osobných údajov
    V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov – Nariadenia Európskeho Parlamentu a
    Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov,
    ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou
    opatrení na zabezpečenie súladu spoločnosti Považský olej s.r.o. s GDPR ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi
    predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene
    a doplnení niektorých zákonov, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky), všeobecnú
    informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu zákazníci na stránke https://www.povazskyolej.sk/ochrana-osobnych-udajov/
  8. Záverečné ustanovenia
    8.1 Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj Hurbanova 59, 911 01  Trenčín
    8.2 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
    Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002
    Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
    znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
    predaji na diaľku
    8.3 Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými
    obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.